Naozaj potrebujem antistatický pás / podložku na demontáž pracovnej plochy?

Desktop pre PC

Počítače, ktoré vo všeobecnosti neobsahujú integrovaný displej, a majú byť stacionárne.



Rep: 166



Uverejnené: 24.06.2010



Ok. Mám nepoužívanú pracovnú plochu a chcem ju rozobrať, aby som do nej vložil čerstvejšie časti (v súčasnosti je na nej procesor Pentium 4). Naozaj potrebujem antistatický remienok / podložku? Prečo?



PS: nedotknutá od roku 2007/2008

Vopred ďakujem

Aktualizácia

hmhh takže ešte potrebujem antistatickú podložku?



Komentáre:

áno, potrebujete esd remienok a podložku, na pocítenie šoku je potrebných takmer 3 000 voltov statickej elektriny a na vyprážanie elektrických komponentov vo vnútri notebooku stačí iba 100 voltov statickej elektriny. Pri práci s počítačmi vždy používajte remienok a podložku esd, VŽDY

24.8.2019 od Rex Clark

Mal som príliš veľa komponentov „mŕtvych pri príchode“, ktoré som musel prepadnúť, pretože som nepoužil antistatický remienok ... to je ten najneuveriteľnejší prístup k nedodržiavaniu štandardov osvedčených postupov „pretože to viem lepšie“ ako nie porozumieť základom elektroniky a elektriny. Úžasné...

28.01.2020 od Chilli Starz

17 odpovedí

Zvolené riešenie

Rep: 12,9k

Pretože tu existujú protichodné odpovede, pokúsim sa objasniť:

To nieje životne dôležité pre vašu bezpečnosť alebo pre bezpečnosť elektrických komponentov vášho počítača je dôležité, aby ste použili antistatický remienok / podložku. To je povedané, jeho používanie vôbec nič nepoškodí a určite pomôže zabezpečiť, aby všetko, čo robíte, bolo bezpečnejšie .

Anekdoticky (berte to s rezervou): Príležitostne zapínam a vypínam opravy počítačov už viac ako desať rokov a sám som nikdy nepoužil antistatický remienok / podložku. Nikdy som neskrátil žiadny z komponentov, na ktorých som pracoval, ale určite som riskoval tým, že som nepoužíval remienok na zápästie.

Páči sa mi to Naozaj potrebujem antistatický pás / podložku na demontáž pracovnej plochy? , ak urobíte ďalšie potrebné preventívne opatrenia, vy môcť ujsť bez toho. Je to skôr otázka toho, ako pohodlne sa držíte, keď držíte uzemnený podvozok, a ste si istí, že niečo omylom nezapnete. Ak niečo prepnete, bude vám určite ľúto, že ste neboli opatrnejší - to je len riziko, ktoré som bol ochotný podstúpiť.

Pre informáciu, iFixit predáva celkom lacno a efektívne Antistatický remienok na zápästie .

Antistatický remienok na zápästie' alt=Výrobok

Antistatický remienok na zápästie

7,99 dolárov

Komentáre:

Taylor, pravdepodobne vykonávaš opravy v kancelárii s dláždenými podlahami. Väčšina ľudí bude doma opravovať veľa kobercov. Odstránil som všetok koberec v mojej domácnosti a vymenil ho za dlaždicu Saltilo. Neuveriteľné množstvo času stráveného pokusom o diagnostiku a komponenty zasiahnuté ESD zmení váš názor.

18.04.2015 od majer

Dohodnutý starosta! Toto je ročné obdobie, je to horšie! Problém je v tom, že vaša klíma zohráva veľkú úlohu v množstve statickej elektriny (čo je ESD). Vlhké prostredie nebude čeliť rovnakým rizikám ako veľmi suché prostredie. Takže uprostred zimy na Aljaške alebo uprostred púšte sahra je to nevyhnutnosť !, uprostred dažďového pralesa v Strednej Amerike alebo daždivého dňa na jar v Michigane nie! Hrajte bezpečne používajte správne opatrenia!

19.04.2015 od A

Ak používate drevený stôl alebo dosku na krájanie, ktorá je suchá (nedrží vlhkosť), noste bavlnené košele s krátkymi rukávmi, dotknite sa a držte podvozok, pri práci na systéme používajte antistatickú tašku, do ktorej diel vošiel, kedykoľvek je to možné, príliš sa nehýbte, zostaňte mimo koberca, pracujte, keď vzduch nie je príliš suchý, iba s časťami manipulujte za ich okraje a nedotýkajte sa obvodov, s najväčšou pravdepodobnosťou budete v poriadku. Pamätaj. To, že nevidíte alebo necítite náraz, ešte neznamená, že nie je poškodený elektrický komponent, ktorý by mohol zlyhať okamžite alebo v budúcnosti.

28.08.2015 od Allen Scott

Je teda lepšie mať tieto preventívne opatrenia pri opravách určitých vecí, ako sú počítače, a nie pri menších veciach, ako je iPhone? Alebo by to bolo naopak? Nevidím veľké preventívne opatrenia, pokiaľ ide o ľudí opravujúcich telefóny ...

ako zistiť, aký notebook mám

12.7.2016 od Felix Robinson

Prečo je ako študent IKT dôležité poznať bežné problémy s počítačom?

10.11.2020 od rolovať

Rep: 675,2k

Získanie zásahu elektroniky pomocou ESD vás privedie k orechovému. RAM je zasiahnutá najčastejšie, ale spôsobí občasné chyby a podivné poruchy, ktoré sa pri diagnostike nie vždy prejavia. Strávil som dni skúšaním toho, čo je zlé na ESD hit stroji. Rohož má zabrániť ESD (elektrostatickému výboju), ktoré môže vážne poškodiť elektronické časti. Tu je Wiki: http: //en.wikipedia.org/wiki/Electrostat ...

Tu je moja predchádzajúca odpoveď na túto otázku: Statický náboj môžete vytvoriť takmer s čímkoľvek. ESD (elektrostatický výboj) 1/10 množstva pocíteného nárazu môže zničiť RAM a ďalšie elektronické súčasti. Ak sú vaše nástenné zdviháky uzemnené, môžete si sadnúť, keď si sadnete. Natiahnite ruku a dotknite sa stredovej skrutky dosky. Ak máte stále obavy, môžete si kúpiť miestny remienok na zápästie, ktorý sa pripája do steny za menej ako 5,00 dolárov v miestnom Radio Shack, alebo môžete použiť uzemnenú podložku.

Pozrite sa tiež na toto: Kontrola elektrostatického výboja (ESD)

Pre tých, ktorí si myslia, že som blázon, si predtým, ako odpoviete, urobte malú štúdiu o tejto téme, tu je návod: http: //www.radio-electronics.com/info/el ...

Tu je viac z asociácie ESD: http://www.esda.org/

Komentáre:

Aké sú však bežné príznaky poškodenia ESD na notebooku a niektoré z týchto podivných porúch? Ani raz som tu nevidel príspevok, ktorý by sa týkal tohto problému a kde bol záver, sakra, zatraceně, stratili sme ďalší kvôli poškodeniu ESD! Myslím, že to je miesto, kde ma to stráca - ľudia hovoria o tejto otázke na úrovni vúdú a povier, a nie na základe hmatateľných symptómov, na ktoré je skutočne možné pozerať, takže je pre mňa ťažké brať to vážne. Pripomína mi to celú otázku „ako sa správne starať o batériu vášho notebooku“.

09/09/2010 od rdklinc

Som z tejto otázky strhaný. Súhlasím s mayerom v základnej myšlienke statickej ochrany. Naučil sa ho a používal ho ako pracovný technik v námorníctve aj vo veľkej spoločnosti na opravu počítačov. To znamená, že pri svojich osobných stavbách a opravách počítačov viac-menej nasledujem Taylora a rdklinca. Takže po zvážení všetkých troch dávam +

09/09/2010 od rj713

Rdkl, máš dosť náhradných dielov na vyskúšanie. Zámerne pripojte pamäť RAM a uvidíte, či sa objaví pri akomkoľvek teste RAM. Táto záležitosť mi spôsobila väčšie zármutok nad čímkoľvek iným v počítačovom svete. Mám iMac G5, na ktorom som pracoval dva týždne a jednoducho to nie je v poriadku. Všetko funguje do posledných 2%. NEMÁ TO PREMENNÉ PRÍZNAKY. Všetko funguje dobre, až kým to tak nebude. Úraz elektrickým prúdom, ktorý zastaví vaše srdce, nemá väčšinou príznaky, ale je to skutočné. Zabije vás alebo vás vráti späť.

09/09/2010 od majer

Pretože príznaky poškodenia môžu byť veľmi rôzne. Trvalo by milióny dolárov a kniha s hrúbkou 900 strán, aby sa zdokumentoval možný príznak ESD. ESD dokáže roztaviť mikrojemné obvody, ktoré prechádzajú väčšinou elektroniky. To spojenie by teraz možno až tak nevadilo. Môže byť iba oslabený, ale nakoniec môže zomrieť o týždeň, mesiac alebo tak neskôr.

28.08.2015 od Allen Scott

Som počítačovou technikou už viac ako 25 rokov. NIKDY som nepoužil remienok alebo podložku na zápästie. Pracoval cez hromy a blesky .. pracoval na koberci. NIKDY NIKDY NIKDY NEMÁM „šokovaný“ alebo „zapnutý“ ŽIADNY počítač alebo jeho súčasti Len hovorím ... Remienok na zápästie má nadmernú hodnotu.

22.05.2020 od Claudia

Rep: 409 tis

Podporujem pozíciu Mayers (v dialógu poskytnutá trochu neskoro)

Mali by ste použiť uzemňovací pás a podložku, ktorá je pripevnená k dobrému uzemňovaciemu bodu. Občas podvádzam. Robím to však tak, že jednotku, na ktorej pracujem, mám zapojenú (iba zariadenia so zemným káblom) a vypnutú. Potom držím jednu ruku za kovové šasi, aby som bol na rovnakom napäťovom potenciáli ako prístroj a moje nástroje, ktoré používam, nikdy sa ničím nehýbu a nedotýka sa.

Problém je v tom, že vaša klíma zohráva veľkú úlohu v množstve statickej elektriny (ESD). Vlhké prostredie nebude čeliť rovnakým rizikám ako veľmi suché prostredie. Takže uprostred zimy na Aljaške je to nevyhnutnosť, v dažďovom pralese strednej Ameriky ani nie toľko.

Dobre - Aký dôkaz existuje o tom, že by ste škodu nepoužili? Poškodenie nie je vždy okamžité, prejavenie sa často môže trvať niekoľko dní alebo rok alebo dva. Vďaka čomu je pre mnohých ťažké uveriť, že to bol faktor.

Keď som pracoval v spoločnosti IBM, poskytli nám veľmi presvedčivé ukážky. Pomocou elektrónového mikroskopu nám ukázali obvod s výstupnými testovacími vodičmi, ktorým sme aplikovali náboj ESD. Na vlastné oči sme videli, ako sa oblasť vyparuje a poškodzuje. Urobili sme to trikrát s rôznymi napätiami, dve vykazovali poškodenie, ale stále fungovali. Bolo zrejmé, že poškodenie oslabilo čip, pretože nakoniec zlyhalo.

Rep: 61

Absolútne, ak máte v úmysle mať dlhodobé a menej náchylné na problémy.

Najprv je potrebné použiť rohož a remienok, keď nie je zariadenie pod napätím. Rohož by mala byť impregnovaná kovom, ktorý pomáha rozptýliť náboje, ak na podložke používate zariadenie napájané z elektrickej siete, ak by to mohlo viesť k zraneniu vás alebo vášho zariadenia.

Po druhé, remienok by mal pomaly rozptýliť váš náboj na zem a koberec by mal rozptýliť všetok náboj na zariadení na zem, opäť pomaly. Takže keď sa dotknete svojho zariadenia, mali by ste mať vy aj zariadenie rovnaký potenciál, a tým obmedziť akýkoľvek tok elektriny.

Desať rokov som pracoval na elektronike v námorníctve a boli to nálepky na používanie rohoží a remienkov. Na program minuli veľké sumy peňazí a poskytovali mikroskopické snímky škôd spôsobených ESD počas tréningu. Väčšina ľudí nevidí škody, ktoré spôsobuje ESD, ale používa ich každý, kto pozná elektroniku. Váš procesor je dodávaný v tienenom obale, rovnako ako vaša RAM, základná doska, GPU atď ... všetci výrobcovia uznávajú jeho dôležitosť. Iste, väčšina ľudí je bez použitia, ale rohož a remienok za 25 dolárov sú pre vás malé investície, prečo to risknúť.

P.S. Vždy počujete o ľuďoch, ktorí majú podivné problémy s novým vybavením, vybavením DOA atď. ... som si istý, že súvisia s poškodením ESD. Korporácie by ho použili, ak by to nepovažovali za potrebné, pretože to zvyšuje náklady na výrobu.

Rep: 33,8k

Nikdy som žiaden nepoužil a nikdy som nebol svedkom poškodenia, ktoré by sa dalo pripísať jeho nepoužívaniu. Pri týchto otázkach, ktoré sú tak diskutabilné, je odpoveďou väčšinou to, že nie, pravdepodobne to nemá význam. Keby sa to stalo, dôkazy by boli oveľa jasnejšie. Myslím tým, že by som neodporúčal inštalovať kobercové koberce v oblasti, kde opravujete počítače, kupujte nielen také zrejmé veci, ale povedal by som, že ste v poriadku.

Rep: 49

Tento je skutočne veľmi jednoduchý. Bol som technikou profesionálneho počítača po celý svoj dospelý život, viac ako 20 rokov. Ak máte v úmysle pri práci na počítači niečo k niečomu priviazať, prečo to jednoducho nepostúpiť a pripútať túto ruku k pútku na zadnom páse? Bude to fungovať rovnako, to je moja pointa. Áno, existuje veľa ľudí, ktorí by radi milovali lásku, aby vám predali tridsaťpäť centov za materiál a výrobné náklady za pouhých 20 dolárov, ale pravda? Vždy si zvyknite mať ruku na kovovom šasi, ktoré je vnútornou kostrou každého jednotlivého počítača, servera, terminálu predajného miesta atď. Atď. Musí mať túto kovovú kostru, pretože technické parametre ju vyžadujú, aby sa mohli uzemniť iné veci. aby sa zabránilo požiaru. Statický je z dôvodu rozdielneho elektrického potenciálu (predstavte si, že vaše telo je veľký kondenzátor oleja, pretože v skutočnosti je. Vaše telo a jeho schopnosť udržať elektrický potenciál je v skutočnosti základným kameňom technológie dotykovej obrazovky) medzi dvoma objektmi a výboje, čím ruší tento rozdielny elektrický potenciál. Šasi vášho počítača sa však vždy bezpečne vybije, ak je to prvá časť počítača, ktorého sa dotknete. Stačí si zvyknúť, že ho fyzicky budete pohybovať po lavičke za týmto podvozkom rukou bez rukavíc, a budete v poriadku. Nikdy som nenosil remienok na zápästie, ani raz za 20 rokov. Ani raz za 20 rokov som časť nezabil statickou. V skutočnosti by som sa stavil, že keby ste stáli za profesionálnou lavičkou a chceli by ste prepichnúť a spáliť cez 40 opráv v jednej zmene a vytiahli ste remienok na zápästie? Ako análny retenčný obal na OCD by ste sa výsmechom posmievali poza chrbát. Statický remienok na zápästie je zúfalo riešením pri hľadaní problému a uisťujem vás, že každý, kto tvrdí, že ho potrebujete, nerobí produktívnu prácu na serióznom hardvéri, bodka.

Aktualizácia

Je to vtipné, že aj ľudia v práci si občas kúpia tento nezmysel - tým nemyslím nezmysly ako ESD, ale nezmysly, že musíte robiť čokoľvek, iba vybíjať svoje telo na podvozku. V odchádzajúcom stojane som dokonca videl niečo označené ako „poškodenie ESD“, potiahol som ho a nie ... jednoducho ste nevyzerali dosť tvrdo, sú známe problémy s RAM s čipmi adolf revision 2.0b z tohto ODM, ktorý beží cez tento ďalší nejasný Čipová sada VIA na freeBSD .... rozdelte 2 GB RAM na dve dosky a táto zvláštna chyba, ktorú máte, sa úplne zastaví. Z môjho pohľadu je práca na zadnej strane malých obchodov s počítačmi - „poškodenie ESD“ všeobecnou diagnózou a asi tak v polovici času môžem nájsť problém a opraviť ho. Našiel som veľa napájacích zdrojov s vyfúknutými 12 V koľajnicami po zlých búrkach označených ako „poškodenie ESD“, keď to tak nie je. Ako odpoveď na osobu, ktorá zverejnila všetky tieto úžasné príručky o ESD? Nemôžeme vedieť, kto napísal wikipediu, nie naozaj - ale všimol som si asi všetkých ostatných na vašom zozname, pohodlne má remene na zápästie na predaj za značku 1200% ... Mýlim sa, keď mám podozrenie na tvrdenia, že je to absolútne nevyhnutné, keď som ignorovali ste to profesionálne počas celej svojej kariéry a ešte ste nepoškodili jednu časť? Vidím, že viem, že pretože ak by som behal okolo s problémami s ESD, odhalili by to moje čísla RMA na inštalovanom úplne novom hardvéri.

Komentáre:

Takže spoločnosti IBM, HP a Apple, aby sme vymenovali niekoľko spoločností, ktoré to berú veľmi vážne, sú všetci mokrí. Ja si to nemyslím! Očividne ste. Poškodenie, ktoré vytvoríte, nie je vždy viditeľné v čase, keď ste zmenili logiku. Musíte si prečítať technické listy na webovej stránke IEEE.

28.05.2014 od A

ESD existuje? Súhlasím.

ESD môže byť pre hardvér mimoriadne škodlivé? Tiež súhlasiť.

Myslím si, že neuvažujete o pracovnej sile, odbornej príprave, kultúrnych rozdieloch a tiež hovoríte o podnikovej politike, akoby mala k nej niekedy nejaký rozum.

Robí ich správne? Určite áno, ak dôverujete nesprávnej osobe v zaobchádzaní s komponentmi počítača.

Avšak ...

Toto je matematická úroveň pre tretie ročníky - Každá nová časť, ktorej sa v práci dotknem (a každý deň sa dotknem ton), mi je priradená v databáze, bodka. Každá časť, ktorú pošlem späť do ODM, je tiež uvedená v tabuľkách. Keby som mal problémy s ESD, moje čísla by sa vychýlili z miery zlyhania výrobcu rádovo rádovo a oni jednoducho nie. To nie je môj názor, je to nepopierateľný matematický fakt. Nepoužívam remienok na zápästie alebo to vôbec nevnímam ako potrebu. To, čo Apple má v zámorských výrobcoch, je celkom mimo.

29.05.2014 od Robert Scott

Práve ste tvrdili, že sa musím mýliť, pretože ľudia, ktorých vnímate ako „odborníkov“ v tejto oblasti, tvrdia, že je to potrebné - a možno aj je, ak riadite veľké množstvo ľudí z fondu pracovných síl vo vidieckej Číne ... nechcel by som mať o tom predstavu, tvrdím, že nemám žiadne skúsenosti s prácou pre zámorského výrobcu. Ale pokúsiť sa tvrdiť, že niečo je správne, pretože „to, to a druhá skupina odborníkov to tvrdí“, je očividne veselý - poprední odborníci naraz verili, že Zem je stredom vesmíru, že svet je plochý atď. Že je názor populárny a či má skutočnú potrebu na základe skúseností, sú dve veci, ktoré spolu celkom nesúvisia - je poľutovaniahodné pre váš postoj v tejto diskusii, že môžem poukázať doslova na tisíce prípadov, keď celý svet experti sa ukázali ako úplne nesprávne. Pokiaľ ide o Im? Pokiaľ to neurobíte profesionálne a myslím tým celý deň, nemáte skúsenosti s každopádným názorom.

30.05.2014 od Robert Scott

Humbuk je založený na tom, že spoločnosti cítia povinnosť dodržiavať vnímané zodpovednosti. Veľká spoločnosť nemôže povedať „nezaujíma nás ESD“, pretože to vyzerá nezodpovedne, a tak sa snaží kúpiť vhodné bezpečnostné výrobky, aj keď nikto nikdy nebol svedkom poškodenia, ktoré by mohlo byť priamo pripísané ESD. Oprava je logická disciplína založená na dôkazoch, ale ESD je strašidelný tanec, ktorý sa nedá presne určiť, takže viera v neho letí tvárou v tvár tým z nás, ktorí majú logický prístup. Tvrdenie „IBM, HP a Apple súhlasí s tým, že existuje, a teda aj ja“ je v rozpore s týmto prístupom. Len nemáme kapacitu na testovanie ESD rovnakým spôsobom ako my, povedzme, zlá optická jednotka. Robím tisíce opráv ročne a nikdy som nebol schopný definitívne dospieť k záveru, že ESD spôsobila akékoľvek škody alebo že ESD ovplyvnila moje podnikanie. ESD je skutočné, ak ste vedcom v laboratóriu s príslušnými nástrojmi na jeho testovanie, ale pre väčšinu je to iba preceňovaný humbuk a bez skutočných praktických obáv.

30.05.2014 od rdklinc

Čo je to ESD? Voľné elektróny sa pohybujú. Čo je to počítačová súčasť? Cvičenie z pokusu o zvládnutie pohybujúcich sa voľných elektrónov za účelom vykonania práce. Hovorme na chvíľu skutočnú citlivosť elektrických komponentov vyrobených z výrobných procesov, ako je litografia - sú také citlivé, že je to absurdné. Pozrite sa dostatočne na komerčné špecifikácie CPU na zariadeniach pre absolútne kritickú dátovú infraštruktúru a nájdete čísla o chybách spôsobených občasným kozmickým lúčom, ktorý prešiel obalom čipu a vytvoril voľný elektrón. Nie ste uzemnení? Nie, to je viac, „nerozumie, čo je uzemnenie“. Uzemnenie využíva zem ako gigantický kondenzátor. Z uvedeného vyplýva, že VŠETKY obvody sú uzemnené - zem je časť, ktorá núti elektróny prúdiť v kruhu a vytvárať tak obvod. Elektronika tak citlivá, že množstvo ionizujúceho žiarenia vychádzajúceho z podrážky vašej topánky by ju zničilo.

30.05.2014 od Robert Scott

Rep: 377

Nepotrebujete antistatickú podložku ani remienok na zápästie. Najlepšie je zapojiť ho a odpojiť napájací konektor od základnej dosky. Uistite sa, že sa pri práci jednou rukou alebo predlaktím dotýkate niektorej kovovej časti puzdra. Som poľný technik a nikdy som nemal pri sebe podložku alebo remienok. Stačí prijať ďalšie potrebné preventívne opatrenia.

Rep: 187

Nie. Stačí odpojiť všetky elektrické zásuvky a všetky periférie a zariadenia od prístroja a dotknúť sa niečoho kovového, aby ste vybili zvyšok zvyškov statickej elektriny (najmä ak máte koberce!).

Komentáre:

Morris Levy, máš úplnú pravdu. Na túto otázku však bolo odpovedané zhruba pred rokom a odpoveď bola prijatá. Dúfam, že môžete dať niekoľko dobrých a užitočných odpovedí, ako je táto, na súčasné otázky ....-)

19.04.2011 od oldturkey03

Rep: 245

Naozaj nepotrebujete antistatický remienok - podložku.

Ak vám nie je jedno, čo sa môže stať s počítačovými časťami, nepoužívajte ich.

Popruh umožňuje vyhnúť sa elektrickým výbojom v obvodoch a citlivých elektronických súčastiach, ktoré prestanú fungovať, ak dostanú statickú elektrinu.

Takže je dobré to využiť.

Komentáre:

Jeden spôsob, ako sa na to pozrieť, je ako povedať niekomu, že je bezpečné prechádzať červenými svetlami, pokiaľ nezasiahnete alebo nikoho nezasiahnete, a potom je to smrteľné! Keď máte pravdu, ľudia to musia brať vážne, pretože ESD predstavuje skutočnú hrozbu pre elektroniku. Ak pracujete na svojich vlastných veciach, riskujete. Ak na druhej strane pracujete na veciach niekoho iného, ​​mali by ste radšej používať dobré postupy pri elektrostatickom výboji!

14/11/2012 od A

Hm, len .. Zapínam a vypínam počítač, až kým nezhasne zelené svetlo vzadu.

22.02.2019 od Hranie BLANCEDRHINO78

Rep: 13

Pokiaľ by vaše uzemnené náradie malo byť v poriadku ... zapojte napájací akord, pre nás v Malajzii máme uzemnený náš akord ..

Rep: 13

Čo je také náročné, stačí prijať preventívne opatrenia vopred a prácu dokončiť.

Komentáre:

skvelý komentár!

21.12.2015 od vincent chirafisi

Rep: 43

Dobre, pridám jednu pre knihy ... Antistactic Mat? Iste, ak máte v úmysle benchovať počítač, na ktorom pracujete. Inštalácia a demontáž častí podľa potreby a zároveň poskytnutie pracovného priestoru pre danú úlohu. Antistatický náramok? Iste, ak chcete manipulovať so zariadeniami citlivými na statickú elektrinu.

Ale naozaj nemusíte ísť do všetkých tých extrémov, ak to chcete urobiť len rýchlo a rýchlo doma. Samotná skrinka počítača, aj keď je zapojená a vypnutá, stále poskytuje uzemnenie, len sa uistite, či je vypnutý hlavný vypínač na napájacom paneli alebo na zadnej strane napájacieho zdroja. Dotykom kovovej skrinky jednou rukou sa vybije statická elektrina.

Dajte si pozor na ostré hrany. Ak si nie ste istí, nechajte to tak. Používajte na svoje vlastné riziko. Opravy počítača „ZAPPED“ môžu byť nákladné. Ja osobne som nikdy nemal ťažkosti.

Rep: 25

Každý má iný prístup, aby zabránil poškodeniu ESD (preto si myslí, že je to nevyhnutné). Pretože som lenivý a nechcem sa obťažovať remienkami na zápästie, tak je mojou osobnou preferenciou jednoducho zabrániť ESD. Moja cesta je bezdrôtová, len som nastavil malý ventilátor vedený 2 ks. Ion Quadbars nad mojím pracovným priestorom. Už sa nemusíte starať o procedúry. Ľahké, efektívne a pre niekoho každodenné zaobchádzanie s citlivými zariadeniami nie nákladné.

Komentáre:

Čo??? Ventilátor s iónovým systémom vpredu neponúka žiadnu ochranu ESD. Stačí odstrániť statický náboj v prúde vzduchu. Utrácajte peniaze za lacný remienok a podložku na zápästie ESD.

13/11/2012 od A

Počítač iba zapnem a vypnem, kým sa po vypnutí nerozsvieti zelené svetlo v zadnej časti.

22.02.2019 od Hranie BLANCEDRHINO78

Ahoj @ BLANCHEDRHINO78gaming,

Ako vybíjate statickú elektrinu z tela, ktorá môže tiež spôsobiť ESD poškodenie elektronických zariadení?

Samotné vyčerpanie zvyškovej energie, ktorá zostala v elektronických zariadeniach, ich imunitu nevytvára z poškodenia ESD pri manipulácii s nimi.

22.02.2019 od jayeff

Rep: 1

Je dôležité odpojiť káble, stlačiť tlačidlo napájania, aby ste odišli zvyšky energie a stále uzemňovali systém, v ktorom sa chystáte pracovať. Pomáha to chrániť komponenty a opravného technika. So systémom sa nedajú vybudovať zemné náboje, ale ak neuzemníte seba a systém, môžu sa hromadiť náboje, ktoré môžu samozrejme poškodiť komponenty a vaše zdravie. Pri práci v skrinke na počítači je bezpodmienečne nutné nasadiť si remienok na zápästie.

Nelson, 3. mája 2013

Komentáre:

Vaša predstava odpojenia vás síce môže chrániť pred škodlivými sieťovými napätiami (110/220 voltov). Odstraňuje to, čo potrebujete na ochranu EDS, ak nemáte správne uzemnenú podložku a remienok na zápästie. Ak zariadenie používa odnímateľný napájací kábel a máte k dispozícii rezervu, môžete odrezať napájacie čepele kábla a ponechať iba uzemňovací kolík, teraz vyhovujete obom potrebám (pomocou remienka na zápästie uviazaného na kovovom puzdre). Pokiaľ ide o vybíjanie vášho systému, malo to zmysel pred rokmi, keď sme mali CRT, ktoré používali vysoké napätie (800 - 1 000 voltov jednosmerného prúdu) a veľké pamäťové kondenzátory. Dnes majú iba zdroje napájania vnútri veľké kondenzátory a väčšinou majú okolo seba tienenie na ochranu pred vystavením. V prípade CRT je potrebné na ich vybitie použiť špeciálny nástroj (5 Ohm 15 wattový odpor s testovacími káblami), pretože držanie vypínača ich nevybije (úprimne povedané, nenašiel som držanie vypínača veľa z čokoľvek vo vybíjaní kondenzátorov energetického systému)

07/06/2013 od A

Rep: 1

Ahoj, odporúčal by som vám to, v prípade, že chcete staré diely použiť v inom počítači

Rep: 23

Keď som opravoval PC na živobytie, dostali sme remene na zápästie. Skôr som uvažoval, či je to viac o tom, ako profesionálni sme sa javili, keďže to bola služba v teréne v domácnostiach a kanceláriách.

Ja sám by som predtým nechal základňu zapojenú do zásuvky a v prípade potreby by mal byť vypnutý min, aby bol prípad uzemnený. Vnútri nemôžete skutočne pracovať bez dotyku puzdra, takže ste tiež uzemnení. Keď som bol študentom, používali sme nerezový odkvapkávač v kuchyni na naše projekty elektroniky.

Zvyčajne som považoval remienok za bolesť, pretože by sa vždy zachytil o veci, navyše, ak nie je na špičke prsta, zaujímalo by ma, aké dobré je zbaviť sa všetkého náboja.

Ako už povedali iní, nosiť ho naozaj nemôže (ak to nezachytíte na puzdre).

Rep: 31

Nie naozaj. Stačí odpojiť napájanie z počítača najmenej 5 minút predtým, ako ho rozoberiete.

Komentáre:

Thx D

24.06.2010 od Terrifiedz

Táto odpoveď je nesprávna. Na vašom neuzemnenom tele sa hromadí statická elektrina. Napájací kábel vždy držím pripojený k zdroju napájania a predtým, ako sa dotknem dosiek plošných spojov, dotknite sa iba akejkoľvek kovovej časti vo vnútri.

22 rokov to robí každý deň - nulové problémy.

26.06.2010 od Vic

Terrifiedz